Minden, amit tudni érdemes a SEO-ról

Olvasási idő: 3 Perc

„Hol lehet a legkönnyebben eltüntetni egy hullát?

A Google második oldalán.”

Ahogy ez a morbid vicc is szemlélteti, a Google második oldala nem igazán számít jó helynek a találati listában. Az interneten szörfölők 90%-ára igaz, hogy csak az első oldal találatait veszi szemügyre és nem kattint tovább. De mit is jelent ez a gyakorlatban?

Abban az esetben, ha a potenciális fogyasztó az első néhány ajánlat között megtalálja azt, amiért a keresést elindította, nem fog további találati oldalakat betölteni: ezért nagyon fontos egy weboldal SEO-fókuszú kialakítása. 

A SEO egy mozaikszó, melynek jelentése az angol Search Engine Optimization kifejezésből ered. Magyar tükörfordítása a keresőmotor optimalizálás, más néven keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalunk organikus megjelenését javítsuk, tehát adott kifejezésekre minél előrébb szerepeljünk a Google nem fizetett találatai között.

Mi fán terem az organikus találat, és miért akarjuk mind a dicső első helyet?

A világ legnépszerűbb keresőmotorja vitathatatlanul a Google, de a Yahoo! vagy a Bing is eléggé elterjedt. Hazai viszonylatban a SEO (az esetek túlnyomó többségében) leginkább a Google megjelenésekre fókuszál. Habár a keresőmotort mindenki napi szinten használja, kevesen vannak képben a keresőoptimalizálás jelentésével. Minden egyes elindított Google keresés egy találati listát eredményez, melynek az első pár eleme fizetett hirdetés, ahová a Google Ads rendszerén belül létrehozott kampányok által kerülhetsz fel szolgáltatásoddal vagy termékeddel.

Ezeket követik szorosan az organikus, tehát nem fizetett találatok, ahová már be lehet kerülni a keresőoptimalizálással, és innen kezdődik az igazán izgalmas rész…

Az elmúlt években már abszolút érezhető volt, hogy a vásárlási szokások megváltoznak és egyre inkább tolódnak az online tér felé. A koronavírus-járvány ezt a folyamatot még inkább felgyorsította.

A weboldal sikeressége múlik a SEO-n? Nem kérdés!

 Egy jól megkomponált és optimalizált weboldal kialakítása a vállalkozásod sikerességének egyik meghatározó tényezője. Azok a weboldalak, amelyek megfelelnek a SEO szabályainak több látogatót képesek szerezni, ami több konverzióban realizálódik, tehát nagyobb bevételt generál.

Csapjunk a SEO-ba!

Azt, hogy egy keresőkifejezésre hányadik helyen tudunk szerepelni a weboldalunkkal az organikus találati listában sok tényező képes befolyásolni. Ezek közül a három legfontosabb a technikai SEO, on-page/tartalmi SEO és az off-page SEO.

Technikai SEO

Ha projektként tekintünk a keresőoptimalizálásra, érdemes a technikai SEO-val kezdeni. Ez biztosítja ugyanis, hogy az oldalt képes legyen indexelni az algoritmus, majd ezt követően értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta.

Oldalad technikai felépítését a Google Lighthouse szolgáltatásával te magad is le tudod ellenőrizni: https://developers.google.com/web/tools/lighthouse

Itt olyan infókat tudsz kideriválni, mint például az oldalad gyorsasága, mobilbarát kivitelezése vagy a felhasználói élmény mértéke.

A technikai SEO legfontosabb elemei a hozzáférhetőség, indexelhetőség, a felhasználói élmény, a betöltési sebességg, a mobilbarát kivitelezés, a HTTPS kapcsolat és az átirányítások megléte.

On-Page (tartalmi) SEO

A tartalmi SEO, ahogy a nevében is szerepel a saját weboldalunk tartalmára és annak optimalizálására vonatkozik. A tartalmi keresőoptimalizálás szempontjait már a szövegek megírása és publikálása előtt érdemes figyelembe venni, valamint alkalmazni.

A tartalmi SEO szerepet játszik abban, hogy weboldalunk tartalmát egy bizonyos mag kulcsszóra és a hozzá kapcsolódó long tail keywordök-re minél jobban képesek legyünk optimalizálni, hogy az általunk generált adatok legyenek a legrelevánsabbak a Google szemében az adott keresési kifejezések esetében.

A tartalmi SEO főbb pontjai: A fő kulcsszó és a kulcsszószinonimák, a kulcssszó sűrűsége, oldalcím, meta leírás, URL struktúra, tartalmi felépítés és tartalomhossz, a médiatartalmak, kép címek és alt textek, de a külső és belső linkek, valamint az elhelyezett közösségi média gombok is.

Off-Page (honlapon kívüli) SEO

A Google hivatalosan is elismerte, hogy a rangsorolás megállapításában óriási szerepe van a weboldalakra hivatkozó linkeknek. Ezekre, a honlapon kívüli SEO tényezőikre a legnehezebb hatással lennünk. Annak érdekében, hogy előkelő helyet foglaljunk el a keresési lista első oldalán, fontos, hogy minőségi tartalmat generáljunk. Ha az emberek felfigyeljenek, hivatkozzanak rá és szívesen meg is osszák azokat már jó úton járunk.

Lássuk, milyen tényezők tartoznak ide (a teljesség igénye nélkül): PR cikkek, tartalommegosztások, videók, értékelések, bizalomépítés, influencer kapcsolattartás, blogok, fórumok és társai.

Ha úgy érzed, hogy szeretnél külső segítséget kérni weboldalad keresőoptimalizálásának kiépítésére, esetleg kérdésed van a SEO-val vagy honlapkészítéssel kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Ajánlatkérés
Pazsinszki Evelin

A cikket írta:

Pazsinszki Evelin

Social Media Manager & Copywriter