A Telekom sűrűn támogat vagy indít saját maga is jótékonysági kezdeményezéseket. Egyik ilyen volt a 2020-ban életre keltett Mobildonor kampány. A kampány fő célja, hogy segítsék hozzájutni a rászorulókat digitális eszközökhöz, pl. mobiltelefonokhoz, tabletekhez. A mobildonorok, azaz az adományozók felajánlhatják régi, nem használt, de még működőképes okostelefonjukat és ezt egy szakértő csapat – akik között szervízesek, koordinátorok foglalnak helyet – eljuttatja a rászorulóknak.
2022-ben ismét megbízást kaptunk a website újbóli elkészítésére, de ekkor már egy komolyabb backend felületet álmodott meg a projektet menedzselő csapat. Elsődleges célként tűzték ki, hogy minél jobban automatizálva legyen a rendszer. Az új weboldalon a felajánlási űrlap mellett helyet kapott az igénylésre szolgáló társa is. Ráadásul az igénylésnél külön kellett választani a magánszemélytől és szervezettől bekérendő adatokat.
Ezt a lehetőséget az űrlapon egy választógombbal valósítottuk meg, ami a bejelöléskor mindig a megfelelő mezőket képes megjeleníti.
Emellett fontos része a rendszernek, hogy a felajánló megadhatja milyen élethelyzetre szeretné adományozni a készülékét, míg az igénylő jelezheti milyen élethelyzetre szeretné használni a digitális eszközt.
A háttérben ezen adatok ismeretében a rendszer képes lekezelni az egyező igényeket és az adminisztrációs felületen a felajánlott készülékeknél listázódnak azon igénylők, akik megfelelnek az élethelyzet és eszköz kritériumoknak, amiből az adminisztrátor egy kattintással választhat.
Másik lényeges megoldás a rendszerben a felajánlások és igénylések státusz állítása, amihez automatikus email küldés társul. A státuszok automatikusan állnak át, ahol ez megvalósítható volt. Az adminisztrátorok a készülék beérkezését, átvizsgálását, igénylőhöz rendelését, kiszállítását és megérkezését tudják állítani a rendszerben, amiről a felajánló folyamatosan leveleket kap. Ugyanígy az igénylő is rendszeresen tájékoztatva van, hogy elfogadták-e igénylését, találtak-e megfelelő készüléket számára és hogyan áll az eszköz szállítása.
A rendszer minden bekért adatot rögzít, ebből kifolyólag lehetőség van az adatok exportálására, amiből később statisztikai kimutatásokat lehet készíteni.
A weboldal nyitóoldalán tájékoztatva vannak a látogatók, hogy jelen időpontig mennyi felajánlás érkezett. Ezt a rendszer szintén automatizáltan jelzi ki. A kiküldésre kerülő e-mailek sablonja is egyszerűen módosítható az adminisztrációs felületen, így megkönnyítve a projektet irányítók dolgát, ha időközben kisebb változtatásokat szeretnének eszközölni.
A kampány futása alatt egy ilyen változtatás volt az orosz-ukrán helyzet okán bekövetkező igény, hogy egy újabb élethelyzet is kiválasztható legyen a felajánlásoknál és igényléseknél. Ezt a kiegészítést pár kattintás segítségével könnyen meg lehetett valósítani.
Csapatunk örömmel vett részt ebben a projektben, és bízunk benne, hogy sok rászorulónak lehetősége lesz digitális okoseszközökhöz jutnia a rendszeren keresztül.
Van neked is egy ígéretes kampányod, amit online felületre vinnél?
Akkor keress minket bizalommal és kérj tőlünk egyedi árajánlatot.