Milyen webshopra van szükségünk valójában?
Olvasási idő: 3 PercAmikor megszületik a döntésünk, hogy termékeinket szeretnénk valamilyen formában értékesíteni egy webshopon keresztül, rögtön egy újabb kérdés előtt találjuk magunkat: milyen platformot válasszunk termékeink értékesítésére?
Bérelhető infrastruktúra vagy a saját, egyedi felület?
Template vagy egyedi webshop? Magento? Shopify? WooCommerce?
A válasz megtalálása közel sem egyszerű, és komoly szellemi munkát igényel.
Ugyan a mondás szerint, amelyik hajónak nincs kikötője, az sosem ér partot (ha van ilyen mondás), érdemes lehet a vágyaink és a lehetőségeink reális, de mégis inspiráló keresztmetszetét megtalálni.
A legkönnyebben, leggyorsabban a bérelhető infrastruktúrák állnak a rendelkezésünkre. Sok ilyen lehetőséggel találkozhatunk a magyar piacon is, jellemzően különböző csomagokban értékesítve, az egyes csomagokhoz pedig különböző szolgáltatásokat kínálva érhetőek el.
Mindenképpen mellettük szól a havidíjas rendszer, mivel így a digitális piacra való belépés költsége alacsony maradhat; és az is fontos előny, hogy gyakorlatilag azonnal, kulcsra készen állnak rendelkezésre. Hátrány a merev, kötött rendszer, amiben semmilyen egyedi igény nem kap helyet. Az olcsóbb csomagokhoz sokszor nagyon kevés funkció tartozik, a sok funkcióval ellátott csomagok már igen gyakran, egy-két év alatt elérik egy egyedi webshop előállítási költségét. Az esetleges hibák lassan kerülnek kijavításra, a támogatás változó minőségű, nagy rendszerekként nem mindig tudnak lépést tartani a technológiai fejlődéssel, nem egyszer 1-2 lépéssel hátrébb járnak.
Azonban mégis jó lehet egy egyszerű bérelt infrastruktúra, ha csak kevés termékünk van, vagy csak szeretnénk megszondázni a piacot; ha saját magunk készítünk, kis darabszámban kézműves termékeket, jellemzően jó megoldás lehet egy olcsó, minőségi bérelt felület.
Ugyanakkor itt azt kell átgondolni, nem járunk-e jobban egy egyszerű, ingyenes közösségi média felülettel, mint a Facebook, vagy a kézműves termékek értékesítésére szakosodott Etsy.
Ha jelentős mennyiségű termékünk van, ráadásul rendelkezünk fizikai bolttal is, már nem elégedhetünk meg egy egyszerű, néhány termék forgalmazására alkalmas felülettel. Szükségünk van valamire, ami képes a készleteink fogyását számon tartani (nehogy ugyanazt a terméket kétszer adjuk el); valamivel, ami összekapcsolható bankkártyás fizetési rendszerekkel, számlázóprogamokkal, ERP-kkel, futárcégek moduljaival.
Szerencsés, ha rendszerünk egyszerűen bővíthető egyedi funkciókkal, vagy a piacon beszerezhető pluginokkal. És nagyon fontos, hogy elterjedt, könnyen kezelhető alapokon készüljön, hogy más is tudjon vele foglalkozni (frissíteni, javítani, továbbfejleszteni) a készítőjén kívül. Ebben az esetben a legjobb megoldást a WooCommerce alapú webshopok jelentik.
Ezek sokszor egyedileg összeállított felületek, de elkészíthetőek akár előre létrehozott, szabadon megvásárolható, az alap funkcionalitást már készen kínáló, jól bővíthető templatekből is. A templatek ára csábító lehet, hiszen jelentős mennyiségű fejlesztési óra spórolható meg a vásárlásukkal egy 100%-osan egyedig rendszerhez képest; a mérleg másik oldalán azonban a kötött vizuális megjelenés és az előre nem látható hibák előre nem látható javítási költsége szerepel.
Mindenesetre minden döntési, mérlegelési helyzet egyedi; mi, akik a WooCommerce mellett köteleztük el magunkat, minden vevőnk számára igyekszünk az összes alternatívát megmutatni.
A célunk, hogy aki hozzánk fordul, megtalálja a számára megfelelő opciót; még abban az esetben is, ha azt esetleg nem az általunk nyújtott szolgáltatások jelentik.
Ajánlatkérés