Miért használjunk chatbotot?

Olvasási idő: 4 Perc

Óriásit változott a világ 2020-ban.
Kétszer meggondoljuk hova utazunk, mire költjük a pénzünket vagy mibe fektetünk bele nagyobb összeget. Megváltozott a termékek és szolgáltatások elérhetősége, továbbá az eddig jól megszokott és általunk használt szolgáltatási platformok is napról napra megújulnak.

Annak érdekében, hogy hibátlanul tudjuk meglovagolni az új helyzetek hullámait, kulcsfontosságú, hogy hogyan kezeljük azokat…

A koronavírus néhány hónap alatt fenekestül felfordította az életünket és megváltoztatta a mai világ szemléletmódját. A kijárási korlátozások, az üzletek, szórakozóhelyek, bevásárlóközpontok ideiglenes bezárása és a rendezvények elnapolása a legtöbb vállalkozás számára komoly deficittel járt. A társadalom többsége már az első hullámtól kezdve próbál távolságtartást gyakorolni a megbetegedési görbe ellaposítása és saját egészségük megőrzése érdekében. A chatbotok telepítésével nagyban hozzájárulhatunk a friss információk gyors megosztásához és csökkenthetjük az elszigeteltség és a bizonytalanság által okozott károkat.

Az aktualitásokra sokan félelemmel tekintenek, azonban néhányan lehetőségnek tartják. A Chatbots egy olyan technológiai irányzatra, amely a pandémiás helyzetből a lehető legtöbbet hozhatja ki.

A chatbotokban rejlő lehetőségek minden ismert iparágban jelen vannak. A vállalkozások 80%-a tervez az év végéig beruházni a chatbotba az életben maradás és a dinamikus növekedés érdekében. Használatukkal hiteles forrásokból adhatunk kompakt információkat a célközönségünk számára, ezzel is csökkentve a keresőmotorokból és a közösségi médiából származó hamis információk zaját. Az ügyfélszolgálatosok munkáját is segíthetjük, illetve kiválthatjuk egy jól felépített chatbottal, ráadásul a nap 24 órájában ki tudjuk szolgálni a felmerülő igényeket.

Mutatunk néhány példát arra, hogy különböző iparágak miként használhatják fel legjobban a chatbotot ezekben a bizonytalan időkben.

1. Egészségügy 

A chatbotok 2020-as forradalma az egészségügyi ágazatban zajlik. A világjárvány hatására az elővigyázatosság és a személyes kapcsolatok csökkentése került a középpontba, az orvosi intézményekre pedig a megnövekedett betegszám miatt óriási nyomás nehezedett. A chatbotok potenciális szűrőeszközként használhatóak az egész világon annak érdekében, hogy enyhítsék az egészségügyi rendszerekre nehezedő terheléseket.

A WHO szerint az egyedileg beállított chatbotok használata elősegítheti a tudatosság terjesztését arról, hogy miként lehet megvédeni magunkat a vírusoktól, és hogy milyen óvintézkedéseket érdemes megtennünk. A világ több pontján is alkalmazzák a chatbot adta lehetőségeket, hiszen jól funkcionáló szűrőeszköz a betegek diagnosztizálására és a fertőzés valószínűségének felmérésére. Mindezt otthon, személyes kontaktus nélkül.

2. Oktatás

Az egészségügyi ellátás mellett a másik sok nehézség elé állított rendszer az oktatás. Az újonnan beharangozott hibrid oktatás, továbbá a második félév távoktatása tökéletesen megmutatta, hogy az oktatási rendszerben óriási változtatást szükséges eszközölni. Minden tanár tudja, hogy a diákok tanulási módszerei egyénenként eltérőek lehetnek. A chatbotokkal személyre szabható az oktatási élmény annak érdekében, hogy megfeleljenek az egyes hallgatók egyedi igényeinek.

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulási technológia beágyazásakor oda tudunk figyelni az egyéni tanulási igényekre is. Az automatikus emlékeztetők informálják a diákokat, például arról, hogy mennyi van még hátra a feladatokból vagy a beadási határidő lejártáig. A chatbotok gyorsan válaszolnak a hallgatók egyéni kérdéseire, miközben azok a feladatokon dolgoznak, így jóval gyorsabban lehet haladni, mintha a tanár írásos válaszára várnának.

A tanároknak a „boldog békeidőben” is kaotikus és szerteágazó feladatot kell ellátniuk. A távoktatás esetén még nagyobb lehet a tennivalók listája. A COVID-19 járvány sok tanárt arra kényszerített, hogy gyorsan alkalmazkodjon az online oktatási környezethez, ami jelentős bonyodalmakat okozott a kevésbé hozzáértő oktatók számára.

A mesterséges intelligencia által vezérelt csevegőrobotok nagymértékben képesek javítani a személyre szabási lehetőségeket, hogy az oktatás minden eddiginél gördülékenyebbé váljon.

3. Vendéglátás

Manapság a legtöbb étterem, ha nem is teljesen, de átállt a helyben fogyasztási szolgáltatásokról a házhoz szállításra, ami nagyban befolyásolhatja a működési órákat is. Az emberek megfelelő tájékoztatása a változásokról kiemelten fontos, annak érdekében, hogy csökkenteni tudjuk az amúgy is sok esetben hatalmas bevételveszteséget.

A kis éttermekben, ahol csupán néhány alkalmazott dolgozik, kihívást jelenthet a bejövő hívások nyomon követése a megrendelések elkészítésével párhuzamosan. Chatbotok alkalmazásával lehetőség nyílik a széleskörű tájékoztatásra akár a menüvel vagy a nyitvatartási idővel kapcsolatban. A robotok az internetes felhasználókat vagy telefonálókat az automatizált bothoz vagy hanghoz irányítják, melyek megválaszolják az esetleges kérdéseket, bizonyos esetben pedig, amennyiben szükséges, valós személyhez kapcsolják őket.

A COVID-19 a maga szomorú és borzalmas valóságában számtalan lehetőséget kínál a vállalkozások és intézmények számára annak érdekében, hogy élhessenek a technológia adta lehetőségekkel. Használatukkal áthidalhatjuk az üzleti kommunikációs csatornák közötti réseket, ezzel jobb és gyorsabb online élményt nyújthatunk fogyasztóink számára.