
Óriásit változott a világ 2020-ban.
Kétszer meggondoljuk hova utazunk, mire költjük a pénzünket vagy mibe fektetünk bele nagyobb összeget. Megváltozott a termékek és szolgáltatások elérhetősége, továbbá az eddig jól megszokott és általunk használt szolgáltatási platformok is napról napra megújulnak.
A koronavírus néhány hónap alatt fenekestül felfordította az életünket és megváltoztatta a mai világ szemléletmódját. A kijárási korlátozások, az üzletek, szórakozóhelyek, bevásárlóközpontok ideiglenes bezárása és a rendezvények elnapolása a legtöbb vállalkozás számára komoly deficittel járt. A társadalom többsége már az első hullámtól kezdve próbál távolságtartást gyakorolni a megbetegedési görbe ellaposítása és saját egészségük megőrzése érdekében. A chatbotok telepítésével nagyban hozzájárulhatunk a friss információk gyors megosztásához és csökkenthetjük az elszigeteltség és a bizonytalanság által okozott károkat.
Az aktualitásokra sokan félelemmel tekintenek, azonban néhányan lehetőségnek tartják. A Chatbots egy olyan technológiai irányzatra, amely a pandémiás helyzetből a lehető legtöbbet hozhatja ki.
A chatbotokban rejlő lehetőségek minden ismert iparágban jelen vannak. A vállalkozások 80%-a tervez az év végéig beruházni a chatbotba az életben maradás és a dinamikus növekedés érdekében. Használatukkal hiteles forrásokból adhatunk kompakt információkat a célközönségünk számára, ezzel is csökkentve a keresőmotorokból és a közösségi médiából származó hamis információk zaját. Az ügyfélszolgálatosok munkáját is segíthetjük, illetve kiválthatjuk egy jól felépített chatbottal, ráadásul a nap 24 órájában ki tudjuk szolgálni a felmerülő igényeket.
A chatbotok 2020-as forradalma az egészségügyi ágazatban zajlik. A világjárvány hatására az elővigyázatosság és a személyes kapcsolatok csökkentése került a középpontba, az orvosi intézményekre pedig a megnövekedett betegszám miatt óriási nyomás nehezedett. A chatbotok potenciális szűrőeszközként használhatóak az egész világon annak érdekében, hogy enyhítsék az egészségügyi rendszerekre nehezedő terheléseket.
A WHO szerint az egyedileg beállított chatbotok használata elősegítheti a tudatosság terjesztését arról, hogy miként lehet megvédeni magunkat a vírusoktól, és hogy milyen óvintézkedéseket érdemes megtennünk. A világ több pontján is alkalmazzák a chatbot adta lehetőségeket, hiszen jól funkcionáló szűrőeszköz a betegek diagnosztizálására és a fertőzés valószínűségének felmérésére. Mindezt otthon, személyes kontaktus nélkül.
Az egészségügyi ellátás mellett a másik sok nehézség elé állított rendszer az oktatás. Az újonnan beharangozott hibrid oktatás, továbbá a második félév távoktatása tökéletesen megmutatta, hogy az oktatási rendszerben óriási változtatást szükséges eszközölni. Minden tanár tudja, hogy a diákok tanulási módszerei egyénenként eltérőek lehetnek. A chatbotokkal személyre szabható az oktatási élmény annak érdekében, hogy megfeleljenek az egyes hallgatók egyedi igényeinek.
A mesterséges intelligencia és a gépi tanulási technológia beágyazásakor oda tudunk figyelni az egyéni tanulási igényekre is. Az automatikus emlékeztetők informálják a diákokat, például arról, hogy mennyi van még hátra a feladatokból vagy a beadási határidő lejártáig. A chatbotok gyorsan válaszolnak a hallgatók egyéni kérdéseire, miközben azok a feladatokon dolgoznak, így jóval gyorsabban lehet haladni, mintha a tanár írásos válaszára várnának.
A tanároknak a „boldog békeidőben” is kaotikus és szerteágazó feladatot kell ellátniuk. A távoktatás esetén még nagyobb lehet a tennivalók listája. A COVID-19 járvány sok tanárt arra kényszerített, hogy gyorsan alkalmazkodjon az online oktatási környezethez, ami jelentős bonyodalmakat okozott a kevésbé hozzáértő oktatók számára.
A mesterséges intelligencia által vezérelt csevegőrobotok nagymértékben képesek javítani a személyre szabási lehetőségeket, hogy az oktatás minden eddiginél gördülékenyebbé váljon.
Manapság a legtöbb étterem, ha nem is teljesen, de átállt a helyben fogyasztási szolgáltatásokról a házhoz szállításra, ami nagyban befolyásolhatja a működési órákat is. Az emberek megfelelő tájékoztatása a változásokról kiemelten fontos, annak érdekében, hogy csökkenteni tudjuk az amúgy is sok esetben hatalmas bevételveszteséget.
A kis éttermekben, ahol csupán néhány alkalmazott dolgozik, kihívást jelenthet a bejövő hívások nyomon követése a megrendelések elkészítésével párhuzamosan. Chatbotok alkalmazásával lehetőség nyílik a széleskörű tájékoztatásra akár a menüvel vagy a nyitvatartási idővel kapcsolatban. A robotok az internetes felhasználókat vagy telefonálókat az automatizált bothoz vagy hanghoz irányítják, melyek megválaszolják az esetleges kérdéseket, bizonyos esetben pedig, amennyiben szükséges, valós személyhez kapcsolják őket.
A COVID-19 a maga szomorú és borzalmas valóságában számtalan lehetőséget kínál a vállalkozások és intézmények számára annak érdekében, hogy élhessenek a technológia adta lehetőségekkel. Használatukkal áthidalhatjuk az üzleti kommunikációs csatornák közötti réseket, ezzel jobb és gyorsabb online élményt nyújthatunk fogyasztóink számára.
Az elengedhetetlen sütik segítenek használhatóvá tenni a weboldalunkat azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés. A weboldal ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni.
A marketingsütiket a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns tartalmakat tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára, valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat a tartalmakat közzétevő és a harmadik fél hirdetők számára.