Mik azok a Rich Snippet-ek?
Olvasási idő: 3 PercA rich snippet-ek azaz a bővített kivonatok segítségével olyan adatokat adhatunk át a keresőmotorok számára, melyek további információkat biztosítanak az oldalak tartalmi típusáról, így a keresők számára értelmezhetőbbé teszik weboldaltartalmát.
Amikor a Google-ben keresést indítunk, számtalanszor találkozhatunk olyan találati eredményekkel melyeknél az oldal címe és rövid leírása mellett megjelennek további adatok. Ilyen lehet például egy termék esetében a megjelenő értékelés vagy annak ára.
Milyen előnyökkel jár ezeknek a használata?
Csupán a Rich snippet-ek használata nem elegendő a jó helyezés eléréséhez, azonban számos jótékony hatása van, mely közvetve hozzájárul a megfelelő SEO-hoz. Ugyan használata önmagában nem játszik szerepet a rangsorolásban, ennek ellenére mindenképp érdemes alkalmazni és előnyt szerezni azokkal a versenytársakkal szemben, akik még nem használják ezeket az Schema markup-okat a bővített eredmények eléréséhez. Napjainkban ezt a megoldást az olyan weboldalak, mint az Árukereső, vagy a nagyobb márkák, mint például a Samsung már régóta alkalmazzák. Tehát a rich snippet-ek használata mindenképp ajánlott függetlenül attól, hogy számunkra nyújt előnyt, vagy a versenytársakhoz való felzárkózást szolgálja.
A Search Engine Land szerint a keresési bővítmények csaknem 30 százalékkal jobb átkattintási arányt eredményezhetnek.
Milyen rich snippet-et használjuk weboldalunkon?
A weboldalunk típusától és annak tartalmától függően több féle lehetőség áll a rendelkezésünkre a rich snippet-ek elhelyezésére. A különböző elemek végtelen kombinációban használhatók, több alfajtájuk létezik, amelyeket kimerítő részletességgel a schema.org weboldal tartalmaz. A legtöbbet használt rich snippet-eket az alábbiakban ismertetjük.
Cégek és szervezetek
Üzleti szempontból talán a legfontosabb és leginkább elterjedtebb a LocalBusiness markup használata, amellyel az üzletek lokációját, nyitva tartását, kapcsolati információit – köztük a telefonszámot és e-mail címet – lehet megadni.
Cikkek
Hírportálok, kisebb blogok esetében a cikkekhez használjuk a NewsArticle schema markup-ot, amely a cikkünk tartalmi adatait írja le. Megadhatjuk a cikkünk címét, leadjét és a kiemelt képet, valamint a szerzőre és a közzétételének dátumára vonatkozó adatokat, annak érdekében, hogy a szöveget könnyebben kontextusba tudja helyezni a Google. Ez által könnyebben és gyorsabban is találunk rá a számunkra releváns hírre.
Személyek
A személyek számára (a Google jobb oldali tudáspaneljének kiegészítésére) szolgáló Person markup-pal olyan többletinformációt adhatunk meg, amelyhez kattintás nélkül hozzáférhet a felhasználó. Gyakorlati haszna viszonylag kevés van, mivel a person schemát elsősorban a Wikipediáról húzza be a Google rendszere.
Termékek
Egy olyan világban, ahol ugyanazt a terméket különböző webáruházakban is meg tudjuk vásárolni, nehéz kiválasztani azt az eladót, akinél végül a kosárba fogjuk helyezni a terméket.
Ahogy már cikkünk elején is említést tettünk róla, a strukturált adatokkal kiegészített termékoldalaink több, a vásárlók számára releváns információt árulhatnak el, mint a versenytársaink oldalai. Akár olyan kérdésekre is választ adnak, minthogy „Mennyibe kerül?”, „Van-e készleten?”, „Hányan és hogyan értékelték a terméket?”.
Események
Kulturális események, konferenciák és állandó időpontban megrendezett események esetében lehet hasznos az Event markup használata. A pontos időponton túl akár a helyszínnel, jegyárral és fellépők neveivel is kiegészíthető a találati lista.
A strukturált adatokkal kiegészített weboldalak tartalmának értelmezése egyszerűbb az olyan keresőrobotoknak, mint a Google.
Te is szeretnél egy strukturáltabb weboldallal rendelkezni?
Szeretnéd megelőzni a versenytársakat? Keress minket bizalommal!