Esettanulmány – T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.

A T-busz Tatabányai közlekedési kft. közösségi közlekedés szolgáltatóként jelent meg a tatabányai lakosok számára, a városban működő Középnyugat-magyarországi Közlekedési Köz­pont Zrt-t váltotta fel. Megtisztelő feladatként úgy készítettünk el egy modern és egyedi arculatot, hogy az kifejezze a társaság szellemiségét és elkötelezettségét a korszerű személyszállítás iránt. A megaálmodott Arculati kézikönyv szerint alkottuk meg a Menetrend füzetet, különféle promóciós anyagokat, valamint a társaság buszainak matricázása és a sajtó megjelenések is munkánk gyümölcseként valósulhatott meg.

 

Mára generikus tényező, hogy egy brand szerves részként építi be kommunikációjába az online marketing jelenlétét is. Felmerül a kérdés, mit tehet például egy új szolgáltatóként megjelenő busztársaság egy haladó szellemű városban? A Netwerk Media hosszas stratégiai elemzést követően hozta létre a T-busz kommunikációs tervét, mely mentén két főbb etapra osztottuk a kampányt: mi feleltünk az Awarness, valamint Informatív-edukatív kampányokért is.

Megvalósítás

Az időzítés és célzatosság szempontjából két főbb időszakra osztott kampányt Awarness és Informatív időszakra.

Az Awarness kampány során figyelemfelkeltő kreatívokkal és üzenettel operáló eszközöket készítettünk; amelyek az új közösségi közlekedési szolgál­tató indulását kommunikálták a célközönség felé. Ezzel megteremtettük a tájékozta­tás első szintjét. Ezen felül a társaság ügyfélszolgálati zöld számát, Facebook oldalát is üzemeltettük, ahol az utazóközönség 0-24 informálódhatott a felmerülő kérdéseikkel kapcsolatosan. Az Edukatív és információs kampány során a fókuszt az új menetrendre, az új szol­gáltatásokra irányítottuk, ezzel az utazóközönséget felkészítve a változásokra.

Üzenetek, melyeket hangsúlyoztunk a kampány során

Eszközök offline tekintetben

Eszközök online tekintetben