Esettanulmány – T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.

A T-busz Tatabányai közlekedési kft. közösségi közlekedés szolgáltatóként jelent meg a tatabányai lakosok számára, a városban működő Középnyugat-magyarországi Közlekedési Köz­pont Zrt-t váltotta fel. Megtisztelő feladatként úgy készítettünk el egy modern és egyedi arculatot, hogy az kifejezze a társaság szellemiségét és elkötelezettségét a korszerű személyszállítás iránt. A megaálmodott Arculati kézikönyv szerint alkottuk meg a Menetrend füzetet, különféle promóciós anyagokat, valamint a társaság buszainak matricázása és a sajtó megjelenések is munkánk gyümölcseként valósulhatott meg.

 

Mára generikus tényező, hogy egy brand szerves részként építi be kommunikációjába az online marketing jelenlétét is. Felmerül a kérdés, mit tehet például egy új szolgáltatóként megjelenő busztársaság egy haladó szellemű városban? A Netwerk Media hosszas stratégiai elemzést követően hozta létre a T-busz kommunikációs tervét, mely mentén két főbb etapra osztottuk a kampányt: mi feleltünk az Awarness, valamint Informatív-edukatív kampányokért is.

  • Tájékoztatás:Az első és legfontosabb célunk volt a város közösségi közlekedését haszná¬ló lakosainak informálása, tájékoztatása az új közlekedési társaságról.
  • Edukáció: Mint minden változás, a közösségi közlekedést érintő is új kihívások elé ál¬lítja az utazóközönséget. Kiemelt célunk volt, hogy a város lakosai a számukra szükséges információkhoz gyorsan, egyszerűen jussanak hozzá.
  • Városarculat javítása: Egy új közlekedési társaság indulása, az új járművek megjelenése mindig kitűnő lehetőséget jelent a város imázsának erősítése.
  • Pozitív vállalati arculat kialakítása: A T-busz Tatabányai Közlekedési Kft. számára nagyon fontos, hogy az utazóközönségnél szerzett első benyomások pozitívak legyenek, és a társaság, mint ügyfélközpontú, modern dinamikus szervezet jelenjen meg.

Megvalósítás

Az időzítés és célzatosság szempontjából két főbb időszakra osztott kampányt Awarness és Informatív időszakra.

Az Awarness kampány során figyelemfelkeltő kreatívokkal és üzenettel operáló eszközöket készítettünk; amelyek az új közösségi közlekedési szolgál­tató indulását kommunikálták a célközönség felé. Ezzel megteremtettük a tájékozta­tás első szintjét. Ezen felül a társaság ügyfélszolgálati zöld számát, Facebook oldalát is üzemeltettük, ahol az utazóközönség 0-24 informálódhatott a felmerülő kérdéseikkel kapcsolatosan. Az Edukatív és információs kampány során a fókuszt az új menetrendre, az új szol­gáltatásokra irányítottuk, ezzel az utazóközönséget felkészítve a változásokra.

Üzenetek, melyeket hangsúlyoztunk a kampány során

  • Új közlekedési társaság indulása, megújuló szolgáltatásokkal
  • Új, az igényeket jobban kiszolgáló menetrend megismertetése
  • Új, korszerűbb járműpark, megújuló, dinamikus közlekedés
  • A közösségi közlekedés a város saját kezében van
  • Utas-központúság, profi problémakezelés

Eszközök offline tekintetben

  • óriásplakátok, hozzávetőlegesen 10.000 fő eléréssel
  • menetrendfüzet, részletes bemutatkozóval 15.000 fő eléréssel
  • Közterületi hird­etési kampány, buszmegálló reklám, jármű és hirdetőoszlop eszközök felhasználásával 10.000 fő eléréssel
  • szóróanyagok, be­mutatkozó termé­szetű tartalommal 15.000 fő eléréssel
  • PR interjú a helyi lapban a társaság vezető­jével, a társaság indulásáról 8.000 fős eléréssel
  • Print sajtóhirde­tés helyi napi­lapokban 12.000 fő eléréssel

Eszközök online tekintetben

  • Informatív landingpage készítése közel 25.000-es eléréssel
  • Targetált Facebook hirdetések megközelítőleg 77.000-es eléréssel
  • Targetált Google hirdetések, a Display hálózatot érintve 45.000-es eléréssel
  • Facebook ügyfélszol­gálat és Facebook robot, a gördülékeny ügyfélkezelés érdekében