A T-szol Zrt., Tatabánya város közszolgáltatójának megbízásából alapjaiban változtattuk meg a társaság weboldalát, mely a korábbihoz képest egy technológiai, tartalmi és strukturális megújulást vont maga után. Ennek megfelelően a site egy teljesen új, modern, a XXI. század elvárásaihoz igazodó produktum lett, széles körben kielégítve a város lakosságának igényeit.

A fejlesztés megkezdése előtt azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a minőségi információszolgáltatás mellett, gyors és könnyen kezelhető weboldalt hozzunk létre, úgy szerkesztői, mind látogatói oldalról. Közszolgáltató lévén nem volt utolsó szempont a honlap akadálymentessége sem.

Megvalósítás

A korábbi weboldalhoz képest marketing- és fejlesztői csapatunk egy sokkal összeszedettebb és jobban strukturált (tartalom orientált) felületet álmodott meg, mely bárhonnan elérést biztosít a legfontosabb információkhoz. Az igénybe vehető szolgáltatások számára külön-külön landing page-eket hoztunk létre, melyek egy adott szolgáltatás oldaláról önállóan is képesek tájékoztatást adni általános kérdésekben és elirányítani a felhasználót a megfelelő kapcsolatfelvételi pontra. Ezeket a landoló oldalakat olyan automatikus ugrópontokkal láttuk el, amelyek egyszerűsítik az oldalon belüli navigációt. E mellett olyan összefoglaló oldalakat is biztosítottunk, amik segítenek a látogatóknak áttekinteni a szolgáltatásokat értintő gyakran ismételt kérdéseket, illetve a szervezet kapcsolatfelvételi pontjait és telefonos elérhetőségeit.

Globális beállítások

A szolgáltatások és kapcsolati információk globális (a site minden pontján való) megjelenítését úgy valósítottuk meg, hogy azok módosítása a lehető legkevesebb adminisztrációval járjanak és levegye a terhet a T-Szol munkatársairól. Így olyan back-end felületet adtunk át számunkra, mellyel egyetlen központi menüponton keresztül módosíthatják az elérhetőségeket és egyetlen jelölőnégyzettel beállíthatják azt, hogy egy adott szolgáltatással kapcsolatos ügyintézés mely kapcsolatfelvételi pontokon lehetséges.

A fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottunk az adott oldalak könnyű módosításának biztosítására, ezért olyan Drag&Drop szerkesztőfelületet integráltunk, ahol ügyfelünk is egyszerűen el tudja végezni az apróbb változtatásokat.

Az állásajánlatok ismertetésére létrehoztunk egy külön bejegyzéstípust, így az admin oldali szerkesztőfelület is átlátható maradt.

Ingatlankereső

Az állásajánlatok ismertetésére létrehoztunk egy külön bejegyzéstípust, így az admin oldali szerkesztőfelület is átlátható maradt.

A bérbeadó ingatlanok kezelésére olyan plugin-os megoldást alkalmaztunk (hasonlóan a korábbi site-hoz), amelynek köszönhetően egyszerűbben képes láttatni egy adott ingatlan alapadatait és tulajdonságait. Ezen megoldás kereshető és szűrhető ingatlan katalógust biztosít a látogatók számára.

Dokumentumtár és kereső

A cég tevékenységi köréből fakadóan számos dokumentumot kezel. Ennek megfelelően olyan komplex, dokumentumtár menedzsment rendszert integráltunk, ami lehetővé teszi a dokumentumok hierarchikus kategorizálását és a „mappák” felhasználókhoz rendelését. Ügyfelünk felhasználói igényeit figyelembe véve olyan egyedi jogkört alakítottunk ki a dokumentumtár kezelésére, mellyel egy adott admin felhasználó egy bizonyos mappa szerkesztésén kívül másra nem jogosult. Ezzel a megoldással egyszerűbb lett az adminisztráció, valamint átláthatóbbá és kereshetőbbé váltak a dokumentumok a weboldal látogatói számára. Az alrendszer egyik nagy előnye, hogy egyetlen fájl vagy kategória egy egyszerű rövidkód beillesztésével a weboldal bármely pontján elhelyezhető.

A szerteágazó tartalom hatékony kereshetőségének érdekében olyan AJAX-os (realtime, azaz valós idejű) keresőt alkalmaztunk, mely az oldal újratöltése nélkül képes visszaadni a találati eredményeket. Ebből adódóan a weboldal látogatói a lehető legrövidebb időn belül megtalálhatják a választ a kérdéseikre. Mindemellett létrehoztunk egy dinamikus oldaltérképet is, ami segít elirányítani a látogatókat, ha nem létező oldalra jutnak. Utóbbi funkcionalitás a weboldal láblécén keresztül is elérhető.

A weboldal egyik legfontosabb szegmense az online időpontfoglaló rendszer, amely a weboldal bármely pontján keresztül könnyen elérhető. Akár otthonról a kényelmes fotelből, akár menet közben, mobilunk segítségével is lefoglalhatjuk a nekünk megfelelő alkalmat, mellyel elkerülhetjük a hosszas sorban állást.

Akadálymentes szemlélet

Az új site nagyban megkönnyíti a felhasználók életét, hiszen az ügyintézést elősegítő online időpontfoglaló rendszer nem csak az ép, de a fogyatékossággal élő számítógép-felhasználók számára is elérhetővé vált. Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a szöveges és vizuális tartalmi elemek kisegítő technológiák nélkül is hozzáférhetőek legyenek. Ennek érdekében olyan HTML jelölőnyelvi attribútumokat használtunk a fejlesztés során, amelyek növelik az interoperabilitást, illetve olyan komponenst építettünk be a rendszerbe, ami lehetővé teszi a betűméret módosítását és a különböző kontrasztos megjelenési módok alkalmazását. A WCAG 2.0 szabvány előírásainak megfelelően erősebb, kontrasztos színeket használtunk, ennek köszönhetően a vak és gyengén látó városi lakosság elérése is egyszerűsödött.

Valljuk, a legtöbb cégnek az akadálymentesítés nem csak erkölcsi kötelezettsége, hanem számokban is kifejezhető üzleti érdeke.

Számodra is fontos, hogy weboldalad mindenki számára hozzáférhető legyen? Több potenciális ügyfélre szeretnél szert tenni versenytársaidhoz képest?

Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj tőlünk egyedi, személyre szabott árajánlatot!