A Facebook szó szerint labdába rúg!

Rég nem titok, a Facebook igyekszik a videós tartalmakkal érvényesülni. A kék óriás célja, a fiatalabb generáció megszólítása, valamint a felhasználók aktivizálása. Tavaly röppent fel a hír Wall Street Journal információi szerint, Mark Zuckerbergék a Netflix babérjaira törnének exkluzív videók és sorozatok készítésével. A szándék komolyságát jelzi, hogy a platform epizódonként akár 3 millió dollárt is kínál a hollywoodi stúdióknak, amely igazán kecsegtető összeg egy magas színvonalú sorozat készítéséhez.

A tech cégek tekintete az elmúlt időszakban a sportközvetítések irányába is kacsingat, az Amazon például év elején elnyerte a jogot, hogy 2019-től minden idényben az angol Premier League 20 meccsét közvetíthesse nem akárhol, a legnagyobb európai televíziós piacon, Nagy-Britanniában. A Facebook sem unatkozott múlt évben, igazán nagy lépést tett a sportrajongók tábora felé: tavaly az amerikai Major League Baseball meccseihez szerzett közvetítési jogokat.

Történelmi előrelépés azonban az augusztusi nagy bejelentés: a spanyol első osztályú labdarúgó-bajnokság, a La Liga – népszerűbb nevén a Primera División- meccseinek közvetítési jogát a Facebook kapta meg a következő három idényben a Sony Pictures Network helyett – egyelőre csak az indiai szubkontinens országaiban. Ez azt jelenti, hogy India, Afganisztán, Bangladesh, Bhután, Nepál, a Maldív-szigetek, Sri Lanka és Pakisztán lakói ingyen nézhetik majd a spanyol focit a platformon.

A La Liga digitális stratégiáért felelős igazgatója Alfredo Bermejo, a Reutersnak úgy nyilatkozott, hogy az utóbbi 2 évben céljuk volt a lehető legnagyobb közönségnek lehetővé tenni a mérkőzések megtekintését, ezért ingyenes felületekkel is megállapodtak. A Facebookot például csak Indiában 270 millió ember használja.

Nem tudni, hogy a közösségi oldal mennyit fizetett a jogokért, de a tartalmat ingyen adja, miközben Európában egyre többen fizetnek a jó minőségű online meccsnézésért. A háttérben persze meghúzódik, hogy a júzerszám és a bevételnövekedés elemi érdeke a Facebooknak, és a foci nagy üzletnek számít. Ezzel a megállapodással 1,5 milliárdra becsült fogyasztót fognak elérni (persze közülük sokan még nem Facebook-felhasználók), plusz így a Snapchat felé orientálódó rétegeket is megszólíthatják.