Esettanulmány – Ügyfélszolgálat és Facebook. Tanulságok egy busztársaság közösségi média jelenlétéről és a járványról

586-min

A T-busz Tatabányai Közlekedési Kft. megbízásából kezdtünk el foglalkozni a vállalat közösségi médiajelenlétének felügyeletével. A feladat több szempontból is eltért a megszokottól: nem igazán voltak termékek, amelyeket a partnerünk értékesíteni szeretett volna, így nem is volt valódi hirdetésigénye sem. A kezdeti cél sokkal inkább az „ellenőrzött jelenlét” fogalmával volt körülírható, azaz a legfontosabb információk megosztásával és a közösségi médiában születő vélemények becsatornázásával.

Tapasztalataink szerint ez egy általános és gyakran célravezető stratégia a közösségi médiás első megjelenésekre. Bár, lehet, hogy 2020-ban ez meglepőnek számít sok szervezet, cég és vállalkozás még mindig csak igen óvatosan közelít a közösségi médiához; „muszáj jelen lenni, de baj ne legyen”.

Egy busztársaság helyzete azonban eléggé eltér másokétól. Főleg a következőkben:

Pár kezdetben hatékonynak tűnő megoldást is el kellett engednünk a járvány alatt:

Az eddigi bevett szokás, miszerint az utastájékoztatás fő platformja a weboldal hamar megváltozott. Tekintve, hogy a mindenkori lakosság legjelentősebb százaléka, kortól és nemtől függetlenül aktív Facebook felhasználó, így az adott social media platform előnyeit kihasználva a forgalmat ide irányítottuk, kampányokkal kedvelőket gyűjtöttünk (néhány hét alatt közel a duplájára nőtt a követőbázis) és az organikus eléréseink is állandó növekedésnek indultak. Mivel az általunk nyújtott infók szükségessé váltak a közösségi közlekedés megfelelő használatához, ezért az utazóközönség a közzétett híreket sok esetben meg is osztja, nem csupán saját üzenőfalán, de releváns csoportokban is. Minimális, havi néhány tízezres hirdetésre szánt költséggel így megalapoztunk egy olyan online ügyfélszolgálati fórumot, mely használata egyszerűbb és gyorsabb az eddigieknél.

Mik tehát a megoldások?

  • Alapvetően gondoltuk át a felület hasznát. Kiterjesztett ügyfélszolgálatként kezdtük kezelni, és prioritásnak tekintettük a gyors, real-time válaszadást.
  • Folyamatosan információkat kértünk és kaptunk az ügyféltől. Így releváns válaszokat tudtunk adni az utazóközönség kérdéseire továbbirányítás helyett.