Talán nem árulunk el újdonságot azzal, hogy a koronavírus-járvány a gazdaság minden szegmensét érintette úgy a munkaadók, mint a munkavállalók szintjén. Szinte nincsen olyan szakma, melyre pozitívan hatottak volna a járványügyi intézkedések. A turizmus, a vendéglátás és a szórakoztatóipar gyakorlatilag beláthatatlan időre megszűnt, így sokan elvesztették a munkájukat, de azoknak sem könnyű, akiknek továbbra is helyt kell állniuk a munkahelyükön.

De mit tehetnek azok, akiknek mindenképpen szükségük van új munkavállalók felvételére?


Március óta a munkaerőpiac teljesen átalakult. Az elmúlt időszak álláshirdetéseit áttanulmányozva tisztán látszik, hogy a meghirdetett pozíciók legnagyobb része a gyártás és termelés területére szólt, a tavalyi évhez képest 40%-os emelkedést mutatva ezzel.

Megoldásra váró probléma

Egyik, legfőképpen gyártással foglalkozó partnerünk 1300 munkavállalót foglalkoztat, mely állomány nagy része, 750 fő fizikai dolgozó. A járvány helyzet előtt, három hónappal nyitották meg új logisztikai központjukat, mely munkavállalókkal történő feltöltése szintén nehézségekbe ütközött, ráadásul az állandó fluktuációval is számolni kellett. Összességében elmondható, hogy míg a fehérgalléros pozíciók hamar betöltődnek, addig a kékgalléros munkakörök a boldog békeidőkben is nehezen teltek meg.

Az eddig bevált, személyes kontaktussal történő ügymenetek az online tér felé torlódtak. Általánosságban elmondható, hogy 25 kékgalléros jelentkezőből 1 jut el a felvételig, ezt a választási folyamatot pedig még inkább nehezíti, hogy a fizikai kontaktus elkerülése miatt az online térben folynak az interjúk.

A HR szakértők a COVID járvány idején sem ajánlják a munkaerő-toborzás szüneteltetését. Képzeljük csak el az elmúlt, lassan egy évet új munkahelyek nélkül. Március óta több mint 200 ezer munkahely szűnt meg, ez pedig azt jelenti, hogy az állandó álláskeresőkön felül ezzel a számmal is nőtt az aktív keresők csapata. Nem elhanyagolható tény azonban, hogy azok, akik a munkahelyüket elvesztették pont, hogy nem a szak-, betanított vagy segédmunkások így hiába a megnövekedett létszám, az üres helyek feltöltésének szempontjából ez nem jelent könnyebbséget.

Mivel a cég heti nyílt napjai is kisebb nagyobb megszakításokkal március óta szünetelnek vagy csökkentett létszámban zajlanak, ezért a teljes állományfeltöltés sikeressége a nyomtatott és az online jelenléten múlik. A fizikai munkásokkal kapcsolatos munkaerőhiány, ráadásul egy olyan térségben, ahol több ipari egység is jelen van, azt eredményezi, hogy az adott pozíciókat betölteni kívánó cég proaktív módon szólítja meg a feltételeknek megfelelő potenciális jelölteket az állásajánlatokkal: és itt jön be a mi munkánk a képbe. A Google Ads keresési- és display hirdetések mellett a social adta lehetőségeket is érdemes a kékgalléros-toborzás esetén kihasználnunk.

Megvalósítás

Milyen módszerekkel érdemes a Facebook univerzum berkein belül hirdetni?

A Social Media platformokon történő fizetett hirdetések mindegyike már a kreatívjaiban is tartalmazta az állásokkal kapcsolatos főbb kritériumokat. Ennek hatására a fizetett hirdetést nagyobb százalékban kattintják le olyanok, akiket ténylegesen foglalkoztat az említett ajánlat (bővebb információt szeretnének), ráadásul a targetálásnak köszönhetően csak és kizárólag azok számára jelenik meg maga a hirdetés, akikre illenek az általunk meghatározott jellemzők.

Ügyfelünk saját karrier oldalára tereljük a forgalmat, ahol a jelentkezők megismerhetik a céget és a nyitott pozíciókat, ráadásul jelentkezni is tudnak teljesen online. Hogy tudjuk mérni, melyik csatorna hoz valóban jelentkezőket, mérni kell, mennyien és honnan érkeztek az oldalra. Ebben a Google Analytics segít minket.

A másik, szintén Facebook oldalról történő munkaerőtoborzási opció, a direkt erre a célra létrehozott Facebook Jobs, ami teljesen ingyen van, viszont érdemes pénzel promótálni. Az érdeklődők ebben az esetben is, a platform elhagyása nélkül tudják megnézni a nyitott pozíciókat. Előnye, hogy terünk van jelölni, melyik jelentkezővel milyen státuszban tart a folyamat, hátránya viszont, hogy pénzügyi ráfordítás nélkül, ha valaki nem megy oda megnézni, az nem látja, hogy milyen szabad állásaink vannak.

Ne féljünk haladni a korral, használjuk ki az innovatív online hirdetési megoldásokat! Fontos azonban tisztában lennünk azzal, hogy az online hirdetések világa egy igazán speciális terület, melyhez elengedhetetlen, hogy a kampány landing oldalunk és a hirdetéseink beállításai tökéletesek legyenek.

Ha úgy érzed, hogy online marketing aktivitásodhoz segítségre van szükséged, kérd ingyenes árajánlatunkat!

Még több esettanulmány