Egy korábbi sikeres projektünknek köszönhetően üzleti partnerünk ajánlására, egy Budapest központú kézműves csokoládék forgalmazásával foglalkozó bolt számára segítettünk felkerülni az e-kereskedelemi piacra. A már meglévő ERP rendszerüket kötöttük össze egy új, automatizált webáruházrendszerrel.

A projekt fő célja a webshop emberi erőforrás beavatkozása nélkül történő termék és rendelés menedzsmentje volt.

Megvalósítás

A projekt egy kész webdesign alapjaira megvalósult meg, melyet ügyfelünk egyedi igényeinek megfelelően szabtunk át. A kész template-en összességében a bolt arculati elemeihez illeszkedő színcsere történt, valamint a saját, bemutatkozó weboldalának tartalmi elemei kerültek átültetésre.

A projektet WordPress CMS (tartalomkezelő rendszer) alapú WooCommerce webáruházrendszer logikájára építettük fel. A termékek, illetve a rendelések a webshop és az ERP között egy mindkét rendszer számára értelmezhető és feldolgozható szöveges állományon keresztül kerülnek átadásra. Az ERP fejlesztőivel szoros együttműködésben kialakítottuk azt az adatstruktúrát, melyen keresztül a két rendszer közti adatátadás végbe megy.

ERP összekötés

A termékek az ERP-ből egy pontosvesszővel tagolt, szöveges állományon keresztül érkeznek a rendszerbe, ahol a tagolás mentén vannak eltárolva az egyes termékek adatrekordjai és minden sor egy-egy termék adatait tartalmazza. Ilyen adat például a termék neve, cikkszáma, ára, leírása, kategóriái, valamint a termék képe. Ezen adatok egy CSV-fájlként, az ERP-rendszer által automatikusan kerültek feltöltésre a webáruház szerverére, amit a webshop rendszer bizonyos, előre beállított időszakonként egy URL-en keresztül feldolgoz, így frissítve a termékek adatait. A rendszert ügyfelünk kérésére úgy állítottuk be, hogy éjjel a termékek teljes felülvizsgálata/cseréje megtörténik. Ekkor törlésre kerülnek a nem létező vagy elfogyott termékek, illetve felülírásra kerülnek a termékekhez rendelt képek.

A webshopban történő vásárlás folyamán a fizetést követően a rendelés adatai automatikusan továbbításra kerülnek az ERP-nek, ami alapján kiállítódik a rendelés számlája. A webáruházba beérkezett rendelések adatai a termékekhez hasonló adatstruktúrában kerülnek elküldésre, ahol minden egyes rendelési tétel külön-külön sorban tárolódik. Az átadásra kerülő kötelező rendelési adatok abban a meghatározott sorrendben és formátumban kerülnek a fájlba, amit az ERP képes feldolgozni. Ennek a rendeléseket tartalmazó fájlnak az előállítását a webshoprendszer végzi, az adatok feldolgozásáról pedig az ERP gondoskodik.

Teszt időszak

A két rendszer közti automatikus adatkommunikáció tesztelése során az probléma merült fel, hogy az ERP rendszere nem képes az akciós árak helyét üresen hagyni és 0 Ft kerül a helyére, amit a WooCommerce rendszer akciós termékként kezel le. Ezt csak a webshop oldaláról tudtuk orvosolni, így bele kellett nyúlnunk a webshop árkalkulációs logikájába és meghatározni azt, hogy mi történjen abban az esetben ha az akciós ár helyén 0 Ft szerepel.

A hibát úgy küszöböltük ki, hogy amennyiben az akciós ár 0 forint, úgy a termék normál (azaz eredeti) árát vegye figyelembe.

A honlap teszt időszakában ügyfelünk kérésére lehetővé tettük a WooCommerce rendszerében a cikkszámra való keresést, amely egyébként nem képzi az alaprendszer részét.

A vásárlói élmény növelése érdekében online bankkártyás fizetési módot integráltunk. Ehhez a Barion rendszerét használtuk.

Webáruház indításán gondolkozol?
Netán automatizálnád vagy összekötnéd belső rendszeredet meglévő shopoddal?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj tőlünk egyedi, személyre szabott árajánlatot!