Nemrégiben egy ismert üzleti magazinnak készítettünk egy, az üzleti élet szereplőit nyilvántartó előfizetői rendszert. Megbízónk arra kért fel bennünket, hogy a Sendinblue hírlevélküldő rendszerben tárolt adatait kössük össze egy olyan webes platformmal, mely lehetővé teszi a nyilvántartásban szereplő adatsorok előfizetői rendszerbe történő kiemelését.

A weboldal specifikálásakor olyan rendszert terveztünk, mely gyors és hatékony interoperabilitásra képes. Ügyfelünk igényeinek felmérését követően a WordPress keretrendszerben történő kialakítás mellett döntöttünk, kihasználva annak bejegyzéskezelési és kategorizálhatósági előnyeit. A hírlevélküldő rendszer speciális felhasználási módja miatt a nyilvántartott adatok WordPress-be való migrálásához a plugin-os megoldások helyett a Sendinblue API kapcsolat nyújtotta lehetőségeket használtuk ki.

Megvalósítás

A Sendinblue hírlevéllistáról az adatok automatikusan bekerülnek a WordPress adatbázisába. A héttérben végbemenő folyamat során a rendszer létrehozza az adatsorokból a még nem létező bejegyzéseket és a kategóriákat, majd rendszerezi azokat. Így a folyamat végén minden egyes bejegyzés hozzárendelődik egy-egy kategóriához.

A weboldalon elérhető bejegyzések kategóriákba sorolva jelennek meg (egyedi sorrendezési elv alapján), melyek a látogatók által különböző „csomagok” megvásárlásával kiemelést kaphatnak. A főoldalon elérhető fő kategóriákon keresztül további alkategóriákhoz jut el a felhasználó. Az alkategóriákon belül a bejegyzések listázódnak, amik görgetés hatására (infinite scroll) válnak folyamatosan láthatóvá, így az azonos kategóriába eső bejegyzések egy oldalon, lapozás nélkül jelennek meg. A kategóriákhoz az adminisztrációs felületen állíthatók be képek, melyek a kategória „kártyáin” megjelennek.

Előfizetői rendszer

A csomagajánlatok vásárlása a WooCommerce előfizetéses webshop rendszerében történik, ahol a csomagok termékekként szerepelnek. A csomag kosárba helyezése előtt a weboldalon a vásárlónak ki kell választania a kiemelni kívánt céget és egy hírlevél kategóriát, melyre a csomagvásárlással feliratkozik. A siteon a csomagajánlatok más-más kiemelést biztosítanak a cégek számára. Van, amelyik egyedül vizuális megkülönböztetéssel jár, van, amelyik plusz adatot is szolgáltat mellé, és van, ami kiemelt pozícióba helyezi azt.

Csomagtól függően a vásárlás folyamán a látogató megadhat a kiemeléshez egy rövid szöveget, illetve képet, amely a kiemelést követően megjelenik a bejegyzésben. A személyes adatok megadását követően a webshop átirányítja a látogatót az OTP SimplePay fizetési rendszerébe, ahol a kiemelés díja befizethető. Ezt követően a vásárlót visszairányítja a webshop „thank you” oldalára, ahol sikeres fizetés esetén a rendelés teljesítésével automatikusan megtörténik a kiemelés és a hírlevélfeliratkozás.

Kiemelések

A háttérben a vásárlással létrejött rendelésben a rendszer tárolja a kiválasztott cég adatait, ami alapján a bejegyzés kiemelődik. A csomagajánlattal megvásárolt előfizetés a rendelés státuszváltozásával indikálja az előfizetés állapotát. Amennyiben a rendelés teljesítve van, azaz a fizetés sikeresen megtörtént, az előfizetés aktívvá válik. Ekkor a bejegyzés egy új státuszt kap a megvásárolt csomagnak megfelelően, amely gondoskodik a kiemelés típusáról. A kiemelés így látható lesz a weboldalon.

Minden időszakra, az előfizetői rendszer létrehoz egy rendelést, amely összegét az OTP SimplePay recurring fizetés által levonja a bankszámláról. A rendelés teljesítésekor a Számlázz.hu automatikusan kiállít egy számlát.

Az előfizetések meghosszabbítás mindaddig megtörténik, míg a vásárló a fiókjából el nem indítja az előfizetés lemondását. (Ebben az esetben a kiemelés a következő periódus kezdetéig aktív marad, így csak az azt követő időszakban történik meg a visszavonás.)

Te is előfizetői rendszer kialakításán gondolkodsz?

Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj tőlünk egyedi, személyre szabott árajánlatot!